“Ti se intampla des sa vezi buburuze cand te uiti la nori?”

De ceva vreme, idei pentru posturile mele imi vin tot mai multe de pe blogul Vienelei. In cazul de fata, articolul “vinovat” este acesta. Daca nu o stiti, intrati pe blogul ei pentru ca aveti ce citi. Scrie foarte frumos si in plus publica foarte des. In articolul cu pricina, povesteste cum sefa ei de la ultimul job se folosea de “metode dezgustatoare” pentru a se impune. Taia si spanzura in stanga si-n dreapta si se comporta absolut mizerabil, cand de fapt ea tragea in jos firma. Ca mai in toate firmele medii si mici de la noi din tara se obisnuieste asa, cred ca suntem cu totii constienti si nu despre asta vreau sa vorbesc. Doar e Romanica, tara tuturor posibiltatilor. Singura tara in care un analfabet de lucreaza in constructii (nu ma intelegeti gresit, nu spun ca toti sunt asa si am respect pentru cei care isi fac treaba cu pasiune si multa indemanare) poate sa castige mai mult decat unul care a studiat pana la 24 de ani si este nevoit sa o ia tot de jos, cu un salariu infect.

Nu vreau sa vorbesc nici despre faptul ca un proaspat absolvent de facultate nu poate gasi altceva in afara de barman, ospatar, agent vanzari, call center, lucrator comercial sau in constructii. Visam eu cand eram mic sa fiu sef de raion, dar acum parca nu mai este chiar visul meu sa sun ca un disperat clienti si sa-i fac sa isi piarda niste bani. In schimb, vreau sa vorbesc despre metodele unora folosite in interviuri, desi nu vad la ce ajuta unele dintre ele.

Imi place sa scriu si inca din liceu ma visam un jurnalist de renume…iar dupa terminarea facultatii am cautat ziare, reviste si publicatii online ce ar fi de acord sa ma lase sa scriu pentru ei. Am scris cateva luni pentru o revista online, mai faceam si munca de freelancer, dar gandul ca poate voi da lovitura cu un ziar cunoscut inca il aveam. Zeci de CV-uri trimise la redactii si totusi niciun raspuns. Intr-un tarziu, ma suna PR-ul de la trustul Intact..ala al lui Felix. Trebuia sa ma prezint peste o saptamana la sediul lor, pentru o intalnire.  Tipa mi s-a parut foarte ok pe tot parcursul conversatiei si chiar si la interviu. M-a intrebat ce anume mi-ar placea sa lucrez in cadrul companiei lor, apoi toate cliseele acelea de la un interviu…carora chiar nu le vad rostul. Intrebarile unora chiar mi se par fara noima, dar ma gandesc ca totusi asta te intreaba oricine si trebuie sa te conformezi. Apoi mi-a spus ca o sa urmeze un test de personalitate (wtf?) si teste de creativitate. Zis si facut. M-a lasat la un birou singur singurel si am inceput cu testul de personalitate. Trebuia sa raspund la peste 250 de intrebari, toate de tipul “Cand te uiti la nori ti se intampla sa vezi animale,lucruri etc?”, “Cand esti intr-un grup, cauti sa fii in centrul atentiei?”,  “Ti se intampla uneori sa incurci stanga cu dreapta in oglinda?” sau “Ti s-a intamplat vreodata sa  ramai fara hartie igienica la toaleta?”..Glumesc cu ultima, dar pentru mine toate au sunat asa. Sincer, n-o sa vad niciodata rostul acestor teste…de parca iti va fi prea frica si vei raspunde absolut sincer la toate, chiar daca asta inseamna ca la unele intrebari sa spui ca iti e greu sa deosebesti stanga de dreapta in oglinda. Nu stiu, raspunsurile unor intrebari si unde duc acestea sunt atat de evidente incat mi se par absolut tampite. Din moment ce eu vreau sa ma angajez ca jurnalist la voi, normal ca voi spune ca vad si buline, buburuze in nori…ca doar am imaginatie. Testele de creativitate au fost insa si mai interesante: “Inchipuieti ca femeile ar deveni invizibile, cum ar sta lucrurile?”, “Esti de acord cu cenzura pe retelele de socializare?” sau “Daca ai organiza o petrecera cu tema, ce ai alege si de ce?”.

Imi place sa-mi las mintea sa o ia pe cai nebanuite, dar nu voi intelege niciodata de ce trebuie sa intrebi  ce ai schimba la firma noastra si cum crezi ca poti schimba tu lucrurile? Stiu un prieten care s-a dus la un interviu pentru a se angaja barman si l-au intrebat de ce are atatea restante la facultate sau ce parere are despre barmanii care au fost la Romanii au talent? Dar e Romanica noastra si e absolut fascinanta. Voi ce credeti?

5 comments on ““Ti se intampla des sa vezi buburuze cand te uiti la nori?”

  1. Deci eu aveam sanse mari de angajare ca vad tot felu de balauri in nori, caut modele si in imprimeul de pe gresia din baie si in umbre pe pereti…Dar de scris nu sunt sigura ca scriu cu talent, asta nu scrie in nori:)

  2. vienela says:

    Jocul preferat de mine si de Ionut este sa ne uitam la nori si sa ne imaginam diverse. Dupa atatia si atatia ani in care ne-am distrat asa, acum se intampla foarte des sa vedem aceleasi lucruri amandoi. ;))
    Aceste intrebari sunt pentru testele psihologice, isi inchipuie ca te vor descoperi, ca iti vor afla punctele slabe. Nu stiu daca sunt relevante, dar ei se bazeaza foarte mult pe raspunsurile tale, ca sa stie daca esti potrivit sau nu.
    Ma flatezi, folosindu-te de ideile mele. ;0

    • vienela says:

      Ultimul semn trebuia sa fie asta 😉

      • alexcostea says:

        eeee…imi fac si eu reclama pe spinarea ta doar:)) Cat despre testele alea, s-or baza ei pe ceva si nu spun ca toate intrebarile sunt tampite..dar unele pt mine cam sunt…plus ca stiu ce vor sa demonstreze cu acele raspunsuri, dar sunt prea evidente pt mine. Daca ar pune niste intrebari cu un scop mult mai bine ascuns, as fi multumit:D

Leave a Reply

