Despre nimic si…atat

despre nimic“Nu trebuie sa vrei nimic altceva decat nimicul care e in tine”Emil Cioran

De cand mi-am facut blog, impins de la spate de ceva prieteni, observ ca de fiecare data, inca de la inceput, am avut un subiect bine stabilit pentru fiecare post. Intr-unele dintre ele mi-am dat cu parerea legat de vreun sport (unul din pasiunile mele), in altele am vorbit despre muzica (o alta pasiune importanta in viata mea), dar niciodata n-am vorbit despre…nimic. Sa stau pur si simplu in fata unei coli albe virtuale si sa scriu absolut orice imi trece prin cap in acele momente. Totusi, acum cand chiar fac asta,o simpla coala alba ma sperie. Spunea un scriitor, al carui nume nu mi-l aduc aminte, ca nimic nu il sperie mai mult decat o coala alba ce asteapta sa fie scrisa…

Impulsul acesta de a scrie despre absolut nimic mi-a venit citind pe blogul Vienelei primul articol al lui Ionut, baiatul ei rocker (sunt sigur ca nu este singurul mod de a-l caracteriza, dar asa mi l-a facut cunoscut Vienela). Mai mult decat faptul ca adolescentii de acum au si preocupari de genul, mi-a placut ca el a scris exact ce simtea si ii trecea prin cap in acele momente, nimic concret. Sunt multi care isi dau cu parerea despre subiecte dintre cele mai complicate, dar putini sunt constienti de nimicul din ei, asa cum spunea Cioran. Sa stai pur si simplu si sa-ti asculti gandurile, sa spui doar ce simti si sa te lasi purtat de ganduri…

Asadar, iata-ma in fata voastra (aia putini care sunteti acuma la inceput), scriind doar ce-mi trece prin cap. Ma simt inca destul de ciudat ca si altii sa afle ceea ce doar eu si coala mea alba stim de atata timp. Scrisul l-am descoperit de cativa ani, dar nimeni nu a stiut de mica mea pasiune pana de ceva timp. Foile pe care le umpleam cu ganduri si idei le incredintam doar la persoane in prezenta carora ma simteam in siguranta. Probabil, datorita faptului ca nu eram pregatit sa mi se dea un feed-back cinstit. Ci, stiind ca cei care ma cunosc foarte bine nu indrazneau sa spuna ceva pentru care nu eram gata, de aceea ei erau singurele persoane ce imi cunosteau opiniiile si gandurile.

Chitara de la Bucuresti…Ana…regrete… Niciodata n-o sa fiu in stare sa-mi pun gandurile in ordine si niciodata nu voi fi in stare sa duc la bun sfarsit ceea ce-mi place cu adevarat. Prea multe lucruri s-au schimbat…si se schimba. Imi aduc aminte cand singura mea ocupatie era sa ma joc cat era ziua de lunga si nimic din toate aceste lucruri n-aveau vreo importanta. Uneori mi-ar placea sa nu am atatea de spus cu privire la mai orice si sa nu-mi mai chinui mintea cu astfel de ganduri. Mi-ar placea sa fiu ca toti ceilalti si sa nu-mi mai bat capul cu nimicuri. De ce trebuie ca orice la mine sa aiba vreo insemnatate? De ce nu pot fi pur si simplu?

Sa scrii nimic…despre nimic. Spunea Eminescu si avea dreptate intr-un anumit fel: “E usor a scrie versuri. Cand nimic nu ai a spune, insirand cuvinte goale ce din coada au sa sune”. Dar acestia sunt oamenii carora le place sa-si dea cu parerea despre orice, crezand ca spun ceva important… desi nu spun nimic nou. Nici eu nu spun nimic nou sub soare, dar nu pretind ca spun ceva sau ca stiu ceva. Pe acest blog sunt doar eu, gandurile si opiniile mele.

4 comments on “Despre nimic si…atat

  1. Cand nu-ti vine in minte ce sa scrii, desi ai multe ganduri in cap, scrie-l pe primul care te strafulgera, scurt, in cuvinte putine si clare, ca un haiku japonez.Si restul va veni de la sine…

  2. vienela says:

    … ce din coada au sa sune. Nu trebuie sa lipseasca acest vers. :))
    Alex, acum poti pune si spre Ionut link, ca doar si-a facut blog.
    Vad ca si tu te descurci sa pui pe foaie mii de “balarii” despre nimic. Sunteti buni, nenicule. Nu stiu daca as reusi, dar intr-o zi voi incerca.

    • alexcostea says:

      Gata, m-am conformat si am dat update:)) Ionut chiar are talent si vad ca deja are mult mai mult succes in doar o zi decat am eu in 2 saptamani:)) dar bine, l-ai ajutat si tu cu traficul tau:P

Leave a Reply

