Trupa Byron si noul lor videoclip

trupa rockDe trupa byron am auzit acum ceva ani de la un prieten si de atunci sunt din ce in ce mai captivat de melodiile lor. Nu aveau nimic din “aerul” trupelor rock de pe la noi si am crezut initial ca sunt o trupa de prin afara. Nu ma intelegeti gresit, sunt multe trupe rock si in tara pe care le ascult cu mare placere..dar in stilul lor, in muzica lor se simtea o alta cultura. Melodia trupei byron, pe care o auzisem atunci la al meu prieten, imi ramasese in minte si am decis sa caut pe net ceva informatii. Si atunci am aflat ce au in plus: pe fondatorul trupei, Dan Byron.

Asa cum povestea intr-un interviu, pe Dan Byron l-au ajutat foarte mult scolile de muzica pe care le-a urmat si multi, multi ani de teorie muzicala. Acum, sa-mi fie cu iertare, dar nu stiu cati dintre artistii ce se mai lanseaza pe la noi au un pic de cultura muzicala…sau macar teorie. Avand in cap cateva idei si incepand sa cante la chitara Nirvana si heavy metal, Dan Byron si-a pus in practica ideile cu un proiect inceput in 2006. Astfel, a inceput sa-i adune pe Costin Oprea la chitara, 6fingers (Magica) la pian, Cristi Mateșan la tobe și Gyergyay “Szabi” Szabolcs la chitară bas, dar pe parcurs unii au plecat si altii au venit. Si daca va intereseaza, genul muzical al trupei byron este Alternativ, Adult Alternative, Progresiv, art rock (multumiri wikipedia:D).

Cu timpul, am uitat de byron si nu am mai fost la curent cu niciun proiect muzical de-al lor. Insa, pana prin anul trecut…cand mi-a atras atentia o melodie de la radio. Se numea “Perfect” si sunt sigur ca multi ati auzit-o. Coincidenta sau nu, si aceasta melodie avea sa-mi ramana in cap – si da, era tot a celor de la byron. Daca nu stiti albumul “Perfect” al lor, chiar va rog sa-l cautati. Ideea albumului mi s-a parut geniala, discul continand cantece cunoscute de pe la noi, insa reorchestrate si adaptate stilului byron.

De curand, citind blogul lui chinezu, am aflat ca trupa byron lanseaza exclusiv pe bloguri noul lor clip (stirea o puteti citi aici). Stiu ca deocamdata nu sunt nimeni in lumea blogului si ca inca nu sunt citit de foarta multa lume, dar am vrut sa fac parte din aceasta initiativa tocmai pentru ca ii cunosteam de ceva timp si pentru mine sunt ca o floare in tot gunoiul asta muzical din Romania (stiu ca nu se face primavara cu o floare, dar pentru mine o floare e de ajuns pentru a ma face sa ma simt mai bine). Asadar, daca puteti citi acest post inseamna ca este 12 si ca, odata cu mine, multi alti bloggeri vor lansa noul videoclip al trupei byron – Road Trip.

Jos palaria pentru trupa byron si iniativa lor.

Leave a Reply

