“Caldura mare, mon cher!” – zise prompterista

Caldura mare, mon cher!Observ ca pe bloguri mai toata lumea scrie despre canicula si/sau moduri in care te poti feri de ea (de, la sfaturi nimeni nu-l face pe roman). Asa ca here i am, scriind si eu despre isteria nationala. Sincer sa fiu, niciodata n-am inteles de ce e nevoie ca o prompterista sa imi spuna la fiecare ora, pe tonul “mumy knows best”, sa nu cumva sa plec de acasa fara o palarie si o sticla de apa. Daca ai peste 16 ani, ma gandesc ca trebuie sa fii destul de batut in cap sa te crezi zmeu pe canicula (bine, de la stirea cu tipa ce consuma 24 de cutii de cola pe zi..ma gandesc ca orice e posibil). Iar daca ai sub 16 ani, cu siguranta mama va sta cu gura pe tine pana cand vei face ca ea. Copil fiind, din ala de cutreiera paduri, nu imi aduc aminte sa fi resimtit efectele caniculei. Dar pentru ca mai toate babele nu aveau altceva de facut vara decat sa se planga cat de cald e, am zis ca sunt eu destul de tampit si nu vad cat rau poate sa faca acest monstru al verii.

Anul asta cred ca e prima oara cand m-am vaitat de canicula mai rau decat vecina Jana. Scriu aceste randuri simtind din plin canicula zilei ce se anunta a fi cea mai calda a anului – strandul o sa vina ceva mai incolo. La televizor, titlurile “clipocitoare” abunda in clisee – cel mai des folosit e bineinteles, “caldura mare, mon cher!”. Ar fi si culmea ca, in ziua ce se anunta 41 de grade, tocmai prompteristele sa nu vorbeasca despre asta. Reporteri trimisi strategic in zonele cele mai populate ne ofera sfaturi si ne prezinta destinatii in care putem “sa evadam de canicula”.

Dar dintre toti, despre canicula si luna lui cuptor – cea in care ne aflam- nimeni nu a “vorbit” mai bine decat George Bacovia. Bine, incercati sa treceti peste stilul sau ce va face pe majoritatea sa vomitati.

Sunt cativa morti in oras,iubito.
Chiar pentru asta am venit sa-ti spun;
Pe catafalc, de caldura-n oras,
Incet,cadavrele se descompun.

Cei vii se misca si ei descompusi,
Cu lutul de caldura asudat;
E miros de cadavre, iubito,
Si azi, chiar sanul tau e mai lasat.

Toarna pe covoare parfume tari,
Adu roze pe tine să le pun;
Sunt cativa morti în oras, iubito,
Si-ncet, cadavrele se descompun…

7 comments on ““Caldura mare, mon cher!” – zise prompterista

  1. addicted says:

    Eu propun sa facem un dans al ploii online. :)) Chiar e luna lui cuptor, ne topim pe picioare nu gluma..

  2. Ana Q. says:

    Cred ca vara e singurul anotimp cand in timpul saptamanii prefer sa fiu la munca decat acasa.
    e al dracului de cald in casa la mine, pe strada umbla moartea pe afara, iar la munca 18-20 de grade…i`m stayin` like a bo$$ 😀

  3. vienela says:

    Sa invocam paparudele, sa ne ude. :))
    Era la fel de cald si cand eram eu copil, dar nu se anunta nicaieri, iar noi eram puternici la varsta aia si nu ne deranja decat faptul ca ni se lipeau papucii de smoala asfaltului.

Leave a Reply

